torsdag, december 10, 2009

Nobeldagen

Eller snarare Nobellafton, som jag och mina vänner uppfann igår. En bra ursäkt för att spela xbox, dricka öl och sen gå till Kellys och dricka lite öl till. Nu i efterhand kan man väl erkänna att planen hade några brister. Varav den största för mig personligen var att jag skulle vara på skolan kl0800 idag och lära S-HLR. Det gick ju sådär får man väl säga, men man lär ju sig av erfarenheter.

Vet inte riktigt, men jag tror att min skrivarlust håller på att återvända. Spenderade en synnerligen tråkig föreläsning om njursjukdomar med att öva på små haiku, som jag skrev lite här och var i min närhet.

När mörkret släpper
skall ljusets våg bryta fram
ovan dimhöljd sjö

Och så en jag fick återberättad för mig igårkväll:

"Haikus are easy
but sometimes they don't make sense
refrigerator"

Inga kommentarer: