fredag, december 18, 2009

Dagens loppisfynd!

Jag och vän Joel var idag på diverse olika loppmarknader runt omkring Backaplan. Såg inget särskilt som fångade mitt intresse förutom en gammal Yashica, men den kändes inte helt rätt. Lite för stor och komplicerad jämfört med vad jag letade efter. När mörkret fallit gav vi oss in på "Hisinge Marknad", mina förhoppningar var just då inte speciellt höga. Kikade runt lite och fick då syn på en Netgear WLAN-router, för 100 spänn. Tänkte, den kan väl inte funka? Frågade ägaren och jodå den skulle funka, litade väl inte helt på hans omdöme om teknik så jag hittade ett ledigt el-utag och jodå, den funkade. Där har vi en fördel med att ens telefon klarar WLAN iaf!

Så nu, efter över ett års kamp mot D-Link och min egen lathet och snålhet har jag äntligen trådlöst nätverk, till det facila priset av 100 kronor!

Mors!

Inga kommentarer: