lördag, december 19, 2009

Att göra listor:

Listor är ett enkelt sätt för oss människor att kategorisera komplicerade ting i ett behändigt format. Simon har en tendens att göra många listor över saker, jag har dock svårt att lista saker. Men här är ett försök:

"Topp tre sätt att spendera en lördagkväll i December"

3: Läsa fotobloggar

2: Ha ångest över att jag inte fotar mer än jag gör

1: Hata kylan för att jag inte kan fota så mycket som jag vill.


Se, det blev inte direkt en lista utan mer en klagomur i miniformat för min hjärna att uttrycka något den har svårt för annars. Dvs. vad jag känner, här kan man lätt blanda in upppfostran, haegmonisk heterosexism och genusperspektiv och tjofadderittan. Män ska inte ha känslor, åtminstone inte ge utlopp för dem. Frågan är om det ligger i min uppfostran eller i min hjärnas för tillfället obalanserade biokemi. Jag låter forskarna ta hand om det innan jag blir för angstig och bloggen börjar likna ett Helgon-forum....

Inga kommentarer: