torsdag, december 31, 2009

Gårdagens observationer...

Efter en snabb runda förbi Systembolaget igår för att införskaffa nödvändiga förnödenheter inför årets slut fascinerades jag över hur lustig stämningen var inne på bolaget. Folk pratade med varandra, korta kommentarer om köerna och om de skulle hinna hem innan tolvslaget, alla så normalt förbehållna människor, jag själv inkluderad, deltog i trevliga småkonversationer. På Systembolaget är vi alla lika... Ja, förutom tjackpundaren med en Marinella-flaska innanför rocken. Han får det lite svårt i år igen...

Men nog med dravel för nu, kvällen är i antågande. Inte ens tolv timmar återstår av året 2009, ett år jag kommer minnas för.... Hm... Inte så jättemycket faktiskt. Största minnesvärda händelsen för mig var att jag äntligen fick arslet ut vagnen och begav mig utomlands. Ingen större resa, 5 dagar i Barcelona med Jakbob Fyrkant. Lärde mig åka longboard, det ska jag nog minnas i alla fall. Totalt sett kan man nog säga att 2009 var ett rätt meningslöst år, vilket är anledningen till att jag med största säkerhet kommer låta Keyboard Cat spela ut det. Vem som får ringa in det nya året, ja, det återstår att se...

Inga kommentarer: