måndag, december 14, 2009

Fenomenet "Utomhus"

Större delen av året brukar jag av tradition gnälla på att det är för varmt, det senaste året har jag däremot involverat mig mer och mer i hobbys och sysselsättningar som kräver en bekväm utomhusmiljö (Läs: Gatufoto och longboarding...). Det logiska valet vore att helt enkelt börja gnälla över kylan istället och totalt omforma min uppfattning om fenomenet "utomhus". Det är dock inte i närheten lika underhållande som att fortsätta gnälla större delen av året och skylla vädret på yttre makter, t.ex. Al Gore, Finska vinterkriget eller Jesper.
Och av detta resonemang kan man dra slutsatsen att allt är Jespers fel, för alltid framåt.

Summa sumarum: Jag önskar det vore varmare så jag kan gå ut och åka longboard och fota, men samtidigt vill jag fortsätta gnälla över att det är för varmt resten av året.

Dagens ord är f.ö. "Oomkullrunkelig", som i "Min ståndpunkt är oomkullrunkelig"

Inga kommentarer: