måndag, december 11, 2006

Natten lider mot sitt slut...

Nu har nästan hela natten gått, soundtracket har ändrats till Pink Floyd - Comfortably Numb. När man är trött, seg och allmänt uttråkad är det inte lätt att hålla sig vaken, och nästan inget har blivit gjort på hemtentan. Måste skriva lite nu innan man ska upp och iväg mot skolan. Förhoppningsvis går läraren ifråga sent så jag får lite tid efter föreläsningen som kan användas till att skriva. Inte mycket information har man fått om hur man ska lämna in tentan heller.
Riktigt jävla asshole till läraren faktiskt, när jag missade ett seminarium p.g.a. influensa (?) var jag, trots försäkran från mina gruppkamrater om att jag faktiskt gjort uppgiften (som skulle redovisas muntligt), tvungen att skriva ner alla svar på de frågor hon gett. Inte så jobbigt egentligen, men principiellt jobbigt.

Men varför sitter jag här och skriver klockan 5 denna måndagsmorgon? Borde inte jag göra min hemtenta? Jo, det borde jag ju. Men jag känner mig så fruktansvärt omotiverad för att ta itu med den otroligt vagt beskrivna uppgiften att jag hellre sitter och skriver meningslösa texter till min meningslösa blogg. Undrar om de gamla grekerna någonsin var tvugna att spendera nätterna med en helt onödig hemtenta?

"Met somnleshet skola hjemthentorh bhetfingas"

Inga kommentarer: