tisdag, februari 16, 2010

Är det jag eller Adam Green som är fullast här?

Eller snarare, "var det jag eller Adam Green som var fullast där?". Hängde med Simon, Jocke och Shaggy(?) till Parken igårkväll för att se den lite specielle Adam Green. Kände mig rätt udda på den där krogen, inte riktigt den sortens hak jag besöker ofta. Men det var rätt trevligt ändå, och de hade en mycket välputsad glasdörr som Simon inte såg. Ett förband jag missade stora delar av men som faktiskt lät helt ok. Av någon outgrundlig anledning visade varenda tv-skärm på krogen en live-konsert med U2, för er som känner till Adam Green så kan ni nog hålla med mig om att det måste varit medvetet från personalens sida...

Spelningen då? Jo, om ni lyckats läsa rubriken och tagit er igenom den något obskyra Hipp Hipp!-referensen så kanske ni förstår att Herr Green var något berusad under sin spelning. Väldigt berusad faktiskt, och mer skulle det bli. Första stagedive:n ägde rum inom 15 minuter till de stackarrs roddarnas förtret. De fick spendera större delen av kvällen med att agera barnvakt åt en stor, berusad 4-åring som studsade runt på scenen, försökte röka på scen och då och då förolämpa publiken lagom mycket. Mycket underliga kommentarer, mycket öl, mycket stagedive, mycket hångla med publiken och mycket snacka om tjejen som stod vid pianot och lät för mycket. Tog en rökpaus mitt igenom spelningen och stötte då på förbandets skivbolagsrepresentat (eller nått) och snackade lite över hur Adam fortfarande kunde komma ihåg sina texter så enormt packad som han var och att folk började gå rätt tidigt när dom insåg Adams väl tilltagna promillenivå...
Men det var god stämning i publiken, de första 2-3 raderna i alla fall. De var helt med på noterna och agerade agitatorer åt Adams diverse dumheter. Längre bak var stämningen lite mer sansad, alla verkade ha övergått från att lyssna på musiken till att, med viss förnöjelse kan tilläggas, betrakta spektaklet som pågick bara några meter framför dem.

Inga kommentarer: