söndag, januari 24, 2010

Pendla pendla pendla!

Pendlar för tillfället 2 ½ timmar om dygnet fram och tillbaka till Borås. I åtta veckor, mer eller mindre varje dag, ska jag fara fram och tillbaka genom de västsvenska skogarna. Hur underhåller man sig då på sådana resor. Ja du, jag kan glatt meddela att min buss i Fredags mellan Landvetter flygplats och Mölnlycke industriområde mötte inte mindre än 438 fordon på väg mot Borås.... Jepp, jag räknade dom. Blev nästan lite obsessive compulsive där ett tag. Får ta och göra nått annat roligt istället, hittat en E-boksläsare till min Android-telefon som kanske kanske kan ge mig lite underhållning.

I övrigt lunkar världen fram och tillbaka som vanligt. Nått har hänt på Haiti som inte Gunde känner till, kvällspressens "avslöjanden" blir mer och mer bisarra. Tyvärr inte på det positiva sättet....



Inga kommentarer: